SEO - Czym są dobre i złe linki w artykułach?

Link Building to jedna z najskuteczniejszych metod SEO. Pozwala na efektywne podniesienie witryny w wyszukiwarce Google i jeśli technika pozycjonerska opiera się na White SEO - efekty linkowania mogą się utrzymywać przez dłuższy czas. W dobie popularyzacji Content Marketingu wielu właścicieli witryn nie potrafi odróżnić dobrego linkowania od złego. Jak poprawnie umieszczać linki w artykułach? O tym dowiecie się poniżej!

 

Znaczenie dobrych i złych linków dla SEO

 

Wiadomym jest, że zwiększanie linków prowadzących do witryny podnosi jej pozycję w wyszukiwarce Google. Należy jednak zadbać, aby strona linkująca naszą witrynę nie była wysypiskiem spamu (darmowe katalogi, Multi Presell Pages). W praktyce oznacza to tyle, że link do naszej witryny powinniśmy umieszczać na takich stronach, które są dobrze odbierane przez roboty Google. Świetne będą blogi, na których możemy opublikować artykuł sponsorowany i będzie on naturalny dla Google, co podniesie pozycję naszej witryny.

Złe linki to takie, które nie mają dla naszej strony żadnej wartości. Może to być zwykły komentarz pod tematem z atrybutem DoFollow i jeśli takich linków jest sporo, to metodą BlackHat SEO możemy podnieść witrynę na krótki czas, ale ulegnie ona spadkom po aktualizacjach algorytmów Google. Może też dostać karę w postaci nałożenia filtra, jeśli takich nienaturalnych linków będzie zbyt dużo. To najgorsze, co może spotkać pozycjonowaną witrynę, bo zmusza do skorzystania z narzędzi Disavow do usunięcia nienaturalnych linków.

 

Jak prawidłowo linkować stronę w artykule?

 

Przede wszystkim trzeba zadbać o otoczenie linków, a więc samą stronę. Nie powinna mieć ona zbyt dużo linków wychodzących i jak najmniej treści flash. Artykuł sponsorowany powinien mieć odpowiednią długość, aby wydawał się naturalny i pisany przez doświadczonego copywritera, który ma pojęcie o Content Marketingu. Artykuł powinien być podzielony na śródtytuły i kodowany w języku html. Należy zadbać o pogrubienia, kursywę i podkreślanie wartościowych informacji. Link powinno się zamieścić z atrybutem NoFollow w takim miejscu, które wydaje się naturalne (nie wzbudza podejrzeń, iż umieszczenie linku w danym miejscu jest działaniem celowym). Po stworzeniu treści można skorzystać z narzędzi SEO (w przypadku Wordpress sprawdza się Yoast!) które pokażą nam, gdzie popełniliśmy błąd i jak mocny jest nasz artykuł pod kątem SEO.

 

White czy Black?

 

Pozycjonowanie Black daje efekty w krótkim czasie, ale jest linkowaniem nienaturalnym. Pozycjonerzy coraz częściej porzucają tą metodę i przechodzą na "legal", aby pomimo wydłużonych działań SEO zapewnić swoim klientom w miarę naturalne linkowanie i pozycję.

My radzimy, aby linkować witryny w jak najbardziej naturalny sposób, ponieważ algorytmy i roboty Google aktualizują się często i nie umknie im nawet najmniejszy błąd pozycjonera. Jeśli będziecie linkować rozważnie i dbać o atrybuty linków w artykułach, to Wasze pozycjonowanie będzie skuteczne.

Jeśli macie swoje przemyślenia na temat linków, to czekamy na Wasze komentarze pod tematem!

Odczucia internauty do...

UX czyli User Experiences to popularny termin opisujący całość wrażeń, jakich...

Social Marketing a SEO

Czy fanpage na Facebooku mają taką moc, aby podnieść inne witryny w Google? Czy...

Zobacz także

Polecamy

pozycjonowanie gliwice


pozycjonowanie stron Oświęcim
Pozycjonowanie Kraków
pozycjonowanie stron wieliczka
program sklepu internetowego
luppo.pl - pozycjonowanie Chrzanów, Olkusz, Trzebinia

www.gebuko.ro - SEO optimizare site ului